Dag 10: van Glasgow naar huis

7 mei 2022 - Tilburg, Nederland

Dag 10: zaterdag 7 mei

We worden al vroeg wakker in ons hotel. Goed brak en nog steeds verbaasd over de sfeer en de mensen van gisterenavond.

Ontbijt slaan we hier liever over, dus bestellen we al om 7:30u een Uber naar het vliegveld.

Ruim op tijd op het vliegveld, om te voorkomen dat we eenzelfde situatie krijgen als op de heenweg. Glasgow AirPort blijkt echter wel goed georganiseerd en na een korte wachtrij voor de bagage, lopen we zonder problemen door de vriendelijke security. Er wordt nog een souveniertje gekocht, er wordt kwalitatief hoogwaardig ontbeten bij de koning van de burgers en zo brakken we wat verder uit.

1187B764-4C4C-4F6C-AD2F-9C6C7D7B2A45

We komen nog wat lotgenoten tegen en nemen afscheid. Later blijkt dat ze allemaal bij ons in het vliegtuig zitten.

De vlucht gaat voorspoedig, we nemen het er nog even van en met een ruim uur vliegen landen we veilig en wel op vertrouwde bodem.

BA86A269-4F54-44F0-87CD-7EDA59FD74147D31B50A-0699-4A59-9FC9-2BC25D4A687D

Hop, door naar de bagage, nog even toiletteren, nogmaals afscheid nemen van onze vrienden en dan kunnen we eindelijk naar de mensen die we meeste liefhebben en het hardst gemist hebben! In de aankomsthal staat het mooiste welkomstcomité ooit klaar. We vliegen elkaar in de armen, er wordt gekust, geknuffeld, vertroeteld, gehuild, gelachen. Zoveel emoties, euforie, ontlading en liefde.

Samen gaan we nog even vliegtuigen kijken om écht te landen.

AE1EC59D-53F7-4182-BE8A-49172800137F3C809ED0-92D4-4BDF-88D9-411BE2D41FC30572A6CF-5267-4869-B582-644C28EF1BB6

En dan gaan, na 2 jaar van voorbereiding voor de 10 meest intensieve en indrukwekkende dagen van ons samen, de wegen scheiden. De ene gaat met de auto, de ander met de trein. Niet zonder elkaar eerst nog geknuffeld te hebben uiteraard.

Joost wilde graag naar Schotland, we bestaan 11 jaar, we wilden graag onze Dolf eren, we wilden het leven vieren en bovendien nog iets goeds doen… missie geslaagd denken we.

We wisten dat het mooi zou zijn, we hoopten dat het legendarisch zou worden, maar dat het zo, zo mooi, legendarisch, episch en fijn zou worden, had niemand van ons ooit durven dromen.

Uit de grond van onze vier warme harten willen we iedereen bedanken die een bijdrage heeft gegeven aan EpilepsieNL. Het heeft ons een erg goed gevoel gegeven dat we zoveel support hebben gekregen. Binnenkort wordt het bedrag symbolisch overhandigd aan onze contactpersoon Anna van EpilepsieNL

Voor alle lieve berichten, mooie aanmoedigingen, fijne woorden, kaartjes, appjes en videocalls zijn we enorm dankbaar! Het heeft ons avontuur nog mooier gemaakt.

Genieten is een kunst… We hebben genoten.

X

Central heating boilers aka CV Ketel

Joost, Freek, Loek, Paul

1. John Groenen:
    7 mei 2022
    Mooi avontuur👍👍
  2. Peter Luijbregts:
    7 mei 2022
    Wat een geweldige reisbeschrijving, zin om
    vlucht te boeken en wandelschoenen te kopen nu. ik voel een pageturner/ bestseller aankomen van deze schrijver/ verhalenverteller.
  3. Rianda Verberne:
    10 mei 2022
    Super verhaal. Ik heb ervan genoten. Koester de vriendschap die jullie hebben, deze is onbetaalbaar. Wat een mooie herinnering hebben jullie daar gemaakt.